preskoči na sadržaj
 

Od školske godine 2016/2017. u našem Centru provodi se program senzorne integracije.

Senzorna integracija je način na koji naš mozak prima, obrađuje i procesira informacije koje prima putem osjetila. To je neurobiološka aktivnost unutar našeg tijela kojom živčani sustav obrađuje informacije iz osjetila. Senzorna integracija se neprestano odvija u svakome od nas.

Poremećaj ili disfunkcija senzorne integracije nastaje zbog neprimjerene, nedovoljne ili slabe senzorne obrade podražaja. Dijete (ili osoba) može biti preosjetljivo ili nedovoljno osjetljivo na određene podražaje, ili može izražavati kombinaciju osjetljivosti, na primjer preosjetljivost na zvuk i neosjetljivost na dodir i bol.

Poremećaj senzorne integracije može biti samostalna teškoća (dijete nema nikakvih drugih poteškoća), ali može biti i obilježena određenim stanjem, sindromom ili bolesti u slučajevima nedovoljne zrelosti živčanog sustava zbog prijevremenog rođenja ili kod djece s teškoćama u motoričkom razvoju, kod cerebralne paralize, djece s poremećajem iz spektra autizma, djece s oštećenjem vida, poremećajem pažnje, ADHD-om, djece s teškoćama u jeziku i govoru, učenju, djece s oštećenjem sluha, djece s intelektualnim teškoćama i dr.

Uzroci mogu biti genetski, prenatalni (lijekovi, alkohol, droga, komplikacije u trudnoći), prerano rođenje djeteta, traume mozga (manjak kisika, operacije), postnatalni, nedostatak ili manjak senzoričkih podražaja nakon rođenja, nedostatak normalnih senzoričkih iskustava, promjena načina igre, a postoje i nepoznati uzroci.

Znakovi disfunkcije senzorne integracije:

  • pojačana osjetljivost na jarko svjetlo, zvukove, pokrete
  • smanjena osjetljivost: želi dodir, ima visoku toleranciju boli, preferira začinjenu hranu, baca se prema ljudima i zidovima
  • značajno pojačanje ili smanjenje razine aktivnosti: neprekidno u pokretu, brzo se umara, veća potreba za snom
  • problemi s ravnotežom, koordinacijom, kretanjem i motoričkim planiranjem: zaostajanje u hodanju, problemi s penjanjem, često se spotiče i pada, teškoće s rezanjem i crtanjem
  • problemi s komunikacijom i govorom, zaostajanje u govoru ili jeziku
  • problemi s pažnjom i samokontrolom: buka iz pozadine ili vizualni podražaji ga ometaju, razdražljivost, teško se smiruje
  • socio-emocionalne teškoće; isključivanje i/ili povlačenje u sebe.

 

Terapijskim postupcima koji se provode u posebno uređenom kabinetu djetetu se daje mogućnost osjećaja osjetilnih iskustava i njihovo zajedničko povezivanje. Dijete putem igre kroz ciljanu podršku terapeuta doživljava uspjeh, stvara nove adaptivne reakcije, razvija samopouzdanje i samostalnost te postiže značajnije uspjehe u učenju. Terapija je prilagođena razvojnom stadiju i potrebama djeteta s obzirom na prisutne poteškoće senzorne integracije, a terapijski ciljevi su prikazani u individualnom programu poticanja razvoja senzorne integracije (IPPRSI). Praćenje i vrednovanje uspješnosti programa su postignuti rezultati vidljivi na video zapisima, anketnim materijalima i testovima.

Program poticanja razvoja senzorne integracije provodi se individualno s polaznicima vrtićkih skupina, učenicima od 1. do 4. razreda te učenicima mlađih odgojno-obrazovnih skupina.

      

 

Helena Strsoglavec, mag.rehab.educ., SI pedagog

Tražilica



Kalendar
« Studeni 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Anketa
Dali konj kada se nalazi u kasu dodiruje u svakom trenutku podlogu :-)!






Forum

Korisni linkovi
Dnevni tisak


Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju