Rad psihologa u školi definiran je kroz Standarde rada psihologa u osnovnim i srednjim školama:
Psiholog u školi radi s djecom, njihovim roditeljima, učiteljima i stručnim suradnicima. U individualnom i grupnom radu koristi se znanjima iz raznih područja psihologije (razvojna psihologija, psihologija učenja i poučavanja, socijalna psihologija, psihologija motivacije, komunikacijska psihologija, klinička psihologija, psihologija roditeljstva i druga područja).
U radu s djecom psiholog radi na poticanju njihovog razvoja. Pri tome prepoznaje individualne potrebe djeteta, provodi individualna i grupna savjetovanja, provodi psihološku procjenu učenikovih mogućnosti, prepoznaje specifične poteškoće u učenju i pomaže u postizanju boljeg školskog uspjeha, prepoznaje poteškoće u ponašanju i odnosima s vršnjacima, emocionalne i obiteljske poteškoće te pomaže učenicima da ih prevladaju. Osim toga psiholog pomaže djeci razvijati odgovarajuće mehanizme suočavanja i prevladavanja stresnih događaja i kriznih situacija. Razvija i provodi programe prevencije nepoželjnih ponašanja, radi na jačanju samopouzdanja, samopoštovanja, sigurnosti i učenju socijalnih vještina. Psiholozi provode i programe prevencije zlostavljanja djece u osnovnim školama te psihološke krizne intervencije.
U radu s roditeljima psiholog pruža podršku i potporu roditeljima u suočavanju s izazovima roditeljstva. Tako im pomaže prepoznati i razumjeti razvojne i individualne potrebe djece i kako u skladu s njima reagirati te pruža podršku u razvoju roditeljskih vještina i komunikaciji. Kroz predavanja, radionice i individualni rad radi na edukaciji roditelja o raznim temama, na uključivanju roditelja u aktivnosti vezane uz školu i pomaže u uspostavljanju kontakata s drugim institucijama.
U radu s učiteljima i stručnim suradnicima psiholog pomaže u prepoznavanju razvojnih i individualnih potreba učenika, putem predavanja, radionica i individualnog rada provodi edukacije o raznim temama iz područja psihologije te svojim stručnim znanjima doprinosi razvoju odnosa između učenika i učitelja.
Zadaća je psihologa da provodi istraživanja, razvija programe i projekte te da se stručno usavršava i nadograđuje svoja znanja kako bi i na taj način doprinio razvoju sudionika u odgojno-obrazovnoj ustanovi, školi.
« Studeni 2019 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |